Despre referendum …


Cunosc cativa votanti „elevati”, care habar nu au pe ce lume traiesc. Oameni lipsiti de discernamant, de logica sau minima posibilitate de a gandi singuri. N-am votat pentru ca n-am vrut ca votul meu sa fie comparat cu votul lor. Multi votanti au fost sa spuna DA fara sa inteleaga de ce, fara a analiza catusi de putin argumentele bagate pe gat de altii si insusite de ei, fara a pricepe ca ziua de maine este mai importanta decat ziua de astazi. N-am fost la vot pentru ca am inteles ca numai astfel decizia mea va conta. Boicotul a fost arma prin care cei ce au fost impotriva demiterii lui Basescu au putut contracara furtul practicat de USL (PSD in special). Nu mi se poate cere mie sa vin sa ma exprim, pentru ca apoi votul meu sa fie inecat de o multime de voturi fraudate. Ce rost ar mai avea votul meu? In privinta numerelor, stau si ma intreb, din cei ce (poate meritat) au votat pentru demitere oare cati au fost cu adevarat „liberi”. Cati au votat in conformitate cu propriile convingeri, si nu „stimulati”. Din cati au votat pentru demitere oare cati au la baza convingerilor argumente logice. Oare cat „civism” au in convingerea lor si cata prostie.
Ma intreb, oare in Germania lui Merkel se aduc oamenii la vot cu autobuzele? Oare se dau voturi pentru foloase materiale? Oare ajung sa fie votati condamnatii penali? Oare se ameninta observatori in sectiile de votare ca sa lase organizatorii sa fraudeze? Oare se ameninta pensionarii cu taierea banilor din pensie daca nu voteaza?
Cunoscand toate astea, stau si ma intreb daca este mai rusinos pentru Basescu sa se intoarca la Cotroceni fara a tine cont de voturile pentru demiterea lui, sau pentru cei ce sustin ca nu mai are dreptul folosind argumentul unor milioane de voturi ce duhnesc a frauda? Prezenta record la niste ore dubioase, incidente pe care acuzatorii le trec cu vederea sau musamalizeaza astazi nu reprezinta lucruri care sa ma convinga ca am gresit boicotand… Nu contest dreptul unor idivizi de a vota, dar votul presupune o anumita actiune. Gandire, capacitate de a intelege anumite lucruri, convingeri proprii bazate pe niste principii. Pentru multi votul este doar o sursa de castig sau o modalitate de a isi satisface o necesitate primara precum cele fiziologice.

One Response to Despre referendum …

  1. Blue Sorin spune:

    Da, în Germania lui Merkel oamenii se duc și la serviciu cu autobuzul și la vot și în multe alte locurii. Diferența față de românii care se duc la vot cu autobuzul e că menții plătesc bile, ai noștrii sunt plătiți

Lasă un răspuns

