Cateva cuvinte despre regi, responsabilitate si curaj …


Pana la urma PDL a acceptat tacit primirea in parlament a fostului rege al Romaniei. Asta dupa „smiorcaiala” de care am avut parte in emisiunea de la A3 de luni seara, sau ca posibil troc pentru acceparea noului minister al banetului european. Acum urmeaza ca falanga media a USL sa tatoneze si eventual sa reia subiectul reinstaurarii monarhiei in Romania. Mie unul, imi pare o actiune sinucigasa. „Regele” Mihai a incetat sa fie REGE din momentul in care a facut singurul lucru pe care un REGE nu are voie sa il faca: sa abdice. Nu mai conteaza ce au spus unii sau altii despre el. Daca chiar el accepta sa abdice, atunci soarta ii este pecetluita. Nu il judec pentru asta, dar constat cum stau lucrurile de fapt.

Cum am mai spus si in alte articole postate in trecut, Romania poate sau nu poate avea mai multe sanse de redresare cu un rege, dar daca are aceste sanse sunt convins ca nu cu Mihai (sau mostenitorii sai) …

Stau si ma intreb, daca Stefan, Mircea sau Mihai isi luau talpasita de cate ori dusmanii bateau la porti unde era Romania astazi? Un rege care isi lasa tara la greu si vine sa ceara recunoastere in vremuri de pace nu este rege.

„Un orologiu sună noaptea jumătate.
În castel în poartă oare cine bate ?
— „Eu sunt, bună maică, fiul tău dorit;
Eu, şi de la oaste mă întorc rănit.
Soarta noastră fuse crudă astă dată:
Mica mea oştire fuge sfărâmată.
Dar deschideţi poarta… Turcii mă-ncongior…
Vântul suflă rece… Rănele mă dor !”

Tânăra domniţă la fereastră sare.
— „Ce faci tu, copilă ?” zice doamna mare.
Apoi ea la poartă atunci a ieşit
Şi-n tăcerea nopţii astfel i-a vorbit:
— „Ce spui, tu, streine! Ştefan e departe;
Braţul său prin taberi mii de morţi împarte.
Eu sunt a sa mumă; el e fiul meu;
De eşti tu acela, nu-ţi sunt mumă eu !
Însă dacă cerul, vrând să-greuneze
Anii vieţei mele şi să mă-ntristeze,
Nobilul tău suflet astfel l-a schimbat;
Dacă tu eşti Ştefan cu adevărat,
Apoi tu aice fără biruinţă
Nu poţi ca să intri cu a mea voinţă.
Du-te la oştire ! Pentru ţară mori !
Şi-ţi va fi mormântul coronat cu flori !

PS: Ion Iliescu saluta „normalitatea” in cazul invitarii fostului rege in parlament. Pacat ca nu a „salutat” aceeasi normalitate si in trecutul cand chiar ar fi contat …

PS2: Ca urmare a modului in care „Regele” a actionat, multi romani au fost fericitii castigatori ai unei „excursii” in lagarele sovietice. Apoi, si mai multi au fost chinuiti si gata sa moara tocmai pentru ca erau fideli monarhiei. Mai fideli decat insusi regele …

PS3: Ii sfatuiesc pe promotorii invitatiei fostului suveran sa se gandeasca acum si la o modalitate de a asigura o „claritate” acceptabila a mesajului pe care il va citi de la tribuna. Varsta inaintata a facut ca ultimele interviuri sa fie necesar a fi titrate.

One Response to Cateva cuvinte despre regi, responsabilitate si curaj …

Lasă un răspuns

