Nationale si internationale …


Balul mascat numit BAC …

A mai trecut un BAC … Acum, la ceva timp de la afisarea rezultatelor (fara contestatii), toti cei afectati inca sufera de sevrajul dependentului lasat fara doza. Replicile initiale au venit cum bine a remarcat cineva, exact asa cum ne-am fi asteptat. Fiecare a motivat dupa cum ii dicta interesul. Opozitia a dat vina pe Basescu, Boc, Funeriu, etc. Puterea a dat vina pe toti predecesorii sai. Profesorii aliati cu parintii si elevii au tinut isonul opozitiei. Prea putini au fost cei ce au recunoscut adevaratele cauze pentru ceea ce reflecta astazi rezultatele examenului numit BAC …

Desi multora nu le convine, puterea a fost cel mai aproape de realitate.

Prima si cea mai importanta cauza a situatiei actuale este dezinteresul si incapacitatea parintilor de astazi de a isi educa si indruma proprii copii. Mergand prin diverse locuri din oras, avem cu totii posibilitatea sa vedem involutia unor obiceiuri pe care noi le-am trait altfel. Comparatiile pot incepe chiar cu rigoarea cu care eram obisnuiti de a manca la ore regulate, la masa, in contradictie cu parintii obsedati care alearga astazi prin parcuri dupa copii cu lingurita de mancare in mana pentru a ii hrani. Putem observa uriasa lipsa de responsabilitate la care actualele noi generatii sunt condamnate de insasi nesiguranta propriilor parinti doar cand ne gandim sa le comparam cu „generatia crescuta cu cheia la gat”. Absenteismul de la ore a devenit ceva normal pana si la scoala generala, lucru de neconceput alta data … Santajul emotional a devenit principala arma a copiilor fata de proprii parinti, incapabili si inconstienti ca „viata in puf” pe care doresc sa o ofere propriilor odrasle nu este cheia succesului in viata.

A doua cauza este chiar dezinteresul elevilor, dar aceasta este dedusa in mare parte din prima … Desi se spune ca fiecare om are propria personalitate, putine au fost cazurile in care copilul a devenit mai responsabil decat a fost invatat de proprii parinti sa fie.

Ultimele si cel mai putin importante cauze sunt actualul sau fostele regimuri, actualul sau fostele sisteme de invatamant. Cu toate insistentele unor actuali politicieni, aceste ultime cauze nu puteau influenta prea mult evolutia elevilor daca primele 2 cauze enumerate de mine nu ar fi existat … Cu alte cuvinte, indiferent de sistem sau de regim au existat absolventi. Deci se putea!

Despre profesori, nici macar nu consider ca sunt o cauza … Impinsi de propriul interes, angrenati in lupta cu puterea, au uitat care este scopul principal al existentei lor. Astfel, se vad astazi roadele dezinteresului aratat ani la rand. Actualele rezultate nu fac decat sa arate decaderea nivelului dascalului de astazi, dar pot reprezenta ironic exact punctul de la care acestia sa isi recapete pozitia pe care ii vedeam odata … Elevii de astazi nu mai respecta profesorii tocmai pentru ca acestia din urma au renuntat la a mai cere acest respect. Si au renuntat de atat de mult timp incat nici nu mai stiu cum sa il capete. Acest BAC le reda sansa de a recapata respectul pierdut. Elevii care pana acum credeau ca profesorul este doar „mobila” din fata clasei, inclusa la pachet cu catedra, vor descoperi ca de fapt profesorul este unealta si instrumentul pe care trebuie sa il trateze cu respect, caruia sa ii acorde atentie pentru a ii ajuta sa treaca fara emotiile de astazi acest BAC. Vor descoperi ceea ce parintii habar nu au sa ii invete, si anume ca profesorul este mult mai important pentru viitorul lor decat credeau pana atunci sau decat fusesera invatati de parinti sa creada.

Ca si caracterizare a majoritatii tinerilor (exista obligatoriu si exceptii) din noua generatie, pot spune ca astept amuzat sa aud prin autobuze prima manea de jale despre respinsii la BAC …

Iar pentru ca mai toata lumea isi aminteste cate ceva din scoala, o sa incerc sa descriu si eu o situatie.

Profesorul isi intreaba elevul la examenul oral, despre subiectul A. Pentru ca elevul nu stie nimic, se hotaraste cuprins de mila sa ii mai ofere o sansa si il intreaba despre subiectul B. Vazand ca nici aici elevul nu stie nimic, il intreaba despre subiectul C, ultimul din cele la care i-a cerut elevului sa se pregateasca. Si cum bineanteles nici aici elevul nu are nimic de spus, ii cere exasperat sa spuna orice stie el din materie … iar elevul inlocuieste tacerea cu batutul campiilor. Intr-un final, profesorul isi aminteste de Caragiale, si incepe: asa-i ca …

DSK si metoda „WikiLeaks” …

Dupa inceputul furtunos avut in cazul DSK, acuzatiile se dilueaza si un scop total diferit de ceea ce parea initial se contureaza. Cu alte cuvinte, mari interese si scopuri ascunse pot schimba soarta unor oameni care par prea mari pentru a fi convinsi sau impiedicati sa isi urmeze anumite teluri. DSK a pornit de la o pozitie de invidiat, ca actual sef al FMI si viitor presedinte al Frantei, si parea sa sfarseasca precum un nimeni … Desi initial aceasta schimbare de viitor parea imposibila, exista o metoda prin care acest lucru se poate face. Va mai amintiti cum proprietarul WikiLeaks a fost redus la tacere si facut uitat? Folosirea justitiei pentru a distruge un anumit parcurs al evenimentelor seamana izbitor…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: