Cateva consideratiuni despre presa, azi …


Am gasit in presa de astazi, crampeiele de mai jos:

„… insuşi şeful ANI, Cătălin Macovei, a fost supus unui şantaj de presă executat prin intermediul a doi cunoscuţi foşti ziarişti transformaţi în traficanţi de informaţii şi agenţi de influenţă. Este vorba de două „etaloane“ de deontologie, fmari formatori de opinie ai televiziunii publice naţionale, TVR, ai postului Realitatea TV şi ai Antenelor 1, 2 şi 3: Bogdan Chirieac, fost redactor-şef al ziarului „Gåndul“, şi Sorin Roşca Stănescu, fost director general al defunctului ziar „Ziua“.”

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

„… Directorul demis al Televiziunii publice, Alexandru Sassu, va prelua conducerea diviziei TV a Adevarul Holding”

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Cristian Tudor Popescu s-a vazut nevoit sa atraga atentia realizatorilor unei emisiuni de la Realitatea TV ca nu citeaza corect pe crawl ceea ce a declarat, tocmai in momentul in care cunoscutul ziarist critica, acuzand includerea campaniilor de presa la comanda in randul amenintarilor la securitatea nationala, derapajele televiziunilor de la corectitudine si obiectivitate.
Acum titrati pe ecran ceva ce nu am spus”, a afirmat CTP, adaugand ca acest lucru „se intampla zilnic pe ecranele tuturor televiziunilor si se intampla in directii diferite”.
B1TV merge intr-o directie foarte clara, Antena 3 si Realitatea TV merg in directie contrara, OTV dupa caz”, a comentat el, precizand insa ca aceste derapaje nu pot fi considerate un pericol pentru siguranta si stabilitatea Romaniei.”

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Liderul social-democrat Victor Ponta a comentat, miercuri, concluziile recentei Strategii Nationale de Aparare a Tarii: „Daca mai era cineva care credea ca nu e adevarat, acum are confirmarea. Unul dintre dusmanii acestei puteri, alaturi de opozitie si sindicate, este presa care nu intelege sa laude puterea

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

„Dan Diaconescu si Doru Parv sunt acuzati ca ar fi cerut cei 200.000 de euro primarului pentru a nu difuza pe OTV un film cu averea presupus ilicita a edilului. Potrivit DNA, sub presiunea acestor amenintari, din suma pretinsa initial, primarul a platit efectiv 30.000 de euro si 4.200 lei.”

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

„La inceputul lunii iunie, ANAF a anuntat ca a sesizat Parchetul in cazul controlului pe care il efectueaza la Realitatea Media SA, pentru infractiunea de evaziune fiscala, dupa ce a constatat ca „societatea nu a evidentiat, calculat si platit obligatiile fiscale datorate, prejudiciind in acest fel bugetul general consolidat”.”

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

„Fostul ministru al Economiei, Codrut Seres, a fost numit presedintele companiilor Antena 1 SA si Intact Production SA, el fiind, totodata, membru al Consiliului de Administratie al Antena 3 SA”

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Ziaristul Cristian Tudor Popescu a declarat marti seara ca stilul de televiziune promovat de Dan Diaconescu nu este si nu a fost niciodata jurnalism, deoarece „a calcat in fiecare seara in picioare cele mai elementare reguli” ale presei.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

„Potrivit unei sesizări trimise Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pe 11 iunie, începând cu data de 3 iunie, pe postul Realitatea TV, Adriean Videanu şi familia sa sunt „subiect al unei campanii de denigrare, pornind de la un articol al publicaţiei online cotidianul.ro”.

„În ediţia din 3 iunie a emisiunii «Ora de foc», ca ilustraţie pentru un sumar al aşa-zisei anchete jurnalistice postate la acea dată pe site-ul cotidianul.ro, au fost prezentate fotografii preluate din tabloidul Cancan, care, deşi au fost efectuate în urmă cu trei ani, au fost prezentate de către postul TV ca şi când ar fi de actualitate. În aceste imagini, eu, familia şi prietenii mei suntem surprinşi de paparazzi la plajă, acest fapt reprezentând un motiv suficient pentru jurnaliştii de la Realitatea TV să emită sentinţe cu privire la competenţele mele ca ministru şi ale unor angajaţi ai Ministerului Economiei”, se arată în sesizarea lui Adriean Videanu.”

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

„Surse de încredere din cadrul GRIVCO ne-au declarat că înainte de reluarea licitaţiei, în luna martie, boss-ul de la Intact, Sorin Oancea, l-a invitat la o cafea prietenească pe ministrul Economiei, Adriean Videanu. Potrivit aceloraşi surse, în timpul discuţiei, Oancea i-a spus lui Videanu că firma lui Dan Voiculescu participă şi ea la licitaţia de la Paroşeni, că are mari şanse să cåştige şi, dacă ministrul e de acord, să dea şi el o månă de ajutor pentru ca succesul să fie asigurat, atunci acesta va beneficia de o atitudine mai mult decåt favorabilă din partea trustului de presă Intact. Conform surselor noastre din GRIVCO, Videanu l-a refuzat pe Oancea, spunåndu-i că nu are cum să asigure succesul la licitaţie al firmei GRIVCO, comisia de licitaţie fiind alcătuită din nu mai puţin de 11 persoane.”

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Citind fragmentele de mai sus, ce pot crede? Presa este sau nu un pericol? Presa este sau nu o „putere” corecta?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: