Confirmari (4)…


O sa incerc 2 studii de caz …

Oana Stancu

Ex jurnalist la Jurnalul National, actual jurnalist la Realitatea TV

1. Data: 18.03.2008

Subiect: 2001 – repartitie locuinta din partea primarului Traian Basescu catre Elena Basescu.

In cadrul emisiunii „Sinteza Zilei” din data mai sus mentionata (18.03.2008), intr-un an de campanie, este abordat un subiect incendiar. Oana Stancu, jurnalist la Jurnalul National, afirma triumfator in emisiunea lui Gadea, ca are dovada suprema a „coruptului” Traian Basescu, si ne flutura o hartie …

In tot acest timp, Gadea si invitatii jubileaza, aruncand acuze in fiecare secunda, si proclamandu-l pe Traian Basescu „corupt”. O singura voce, care deja nu se mai auzea, le sugera ceva de genul „ma baieti, lasati-o mai usor ca e prea dubios …” Acea voce era a lui Ion Cristoiu. Insa „mesterii” erau deja imbatati de „succesul” repurtat!

Dupa cateva zeci de minute, a urmat dezastrul …

Adrian Videanu, primar general al capitalei in functie, intra in direct si le atrage atentia asupra unui mic detaliu: acea Elena Basescu, nu avea nici o legatura cu Traian Basescu, cu exceptia nevinovatei coincidente de nume … Doamna respectiva, se pare ca era o doamna singura, in varsta! Dupa cum vedeti din imagine, chiar si dupa cateva minute de la declaratia lui Videanu, tot se mai incapatanau sa mentina titlul afisat pe ecran …

Ulterior, au sustinut ca ei nici o clipa nu au insinuat ca ar fi vorba de fiica lui Traian Basescu, ci ca doar si-au pus si ei o intrebare nevinovata …

http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-2619147-mihai-gadea-spus-noi-fiica-presedintelui-oana-stancu-spus-doar-elena-basescu-problema-fost-pusa-corect-jurnalul-national.htm

http://www.realitatea.net/video_274657_basescu-acuza-din-nou-neprofesionalismul-jurnalistilor-de-la-trustul-intact_160111.html

2. Data: 17.03.2010

Subiect: primele de Paşte acordate în companiile din subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.

Citate din Decizia nr. 408 din 20.04.2010 a CNA privind somarea S.C. REALITATEA MEDIA S.A.
cu sediul în Bucureşti, sector 1, Piaţa Presei Libere nr. 1, Corp A4, etaj 2, camera 28, C.U.I. 14080700:

„Membrii Consiliului au constatat că, pe parcursul emisiunii, după difuzarea înregistrării telefonice, unul dintre invitaţii prezenţi în studio a susţinut, în mod repetat, că vocea prezentată de post ca fiind a domnul Constantin Bălăşoiu nu îi aparţine, de fapt, acestuia şi că, implicit, informaţiile prezentate publicului ca provenind de la acesta nu sunt reale, informaţia nefiind una corectă.

Astfel, spre finalul emisiunii, chiar moderatorii şi realizatorii acesteia au constatat faptul că, într-adevăr, persoana identificată iniţial ca fiind Constantin Bălăşoiu nu era aceasta, aşa cum reiese din raportul de monitorizare: „L-au sunat colegii mei. În aceste momente, vă rog să nu-l daţi în direct. Vă rog să-l scrieţi aici. L-au sunat colegii mei. A susţinut că nu mai este dumnealui.”

Iar in incheiere dovada manipularii …

„Astfel Consiliul a apreciat că omisiunea prezentării unei rectificări sau a unei informaţii clare cu privire la faptul că informaţiile prezentate în emisiunea « Ora de foc » au fost atribuite în mod greşit domnului Constantin Bălăşoiu, a fost de natură a afecta percepţia publicului cu privire la subiectul dezbătut în acea emisiune şi, de asemenea, de natură a prejudicia dreptul la o informare corectă şi obiectivă a acestuia, precum şi posibilitatea de a-şi forma în mod liber şi în cunoştinţă de cauză, propria opinie.”

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune REALITATEA TV cu somaţie publică, întrucât informaţiile prezentate prin intermediul unei înregistrări telefonice, în emisiunea „Ora de foc” din data de 17 martie 2010, au fost atribuite în mod eronat unei persoane, iar postul nu a făcut rectificarea cuvenită.”

Pentru cine are nevoie de comunicatul CNA:

http://www.cna.ro/Decizia-nr-408-din-20-04-2010.html

Si inregistrarea emisiunii (pentru cat o mai merge. ..):

http://webtv.realitatea.net/emisiuni/ora-de-foc-17-03-2010

A doua zi, postul Realitatea TV încearcă să îngroape incidentul şi prezintă într-unul dintre jurnalele sale declaraţia adevăratului director, dar nu face nicio precizare cu privire la incidentul jenant, petrecut cu o seară înainte.

Vezi intamplarea detaliata si pe:

http://www.paginademedia.ro/2010/04/un-joc-nou-la-realitatea-tv-uite-directorul-nu-e-directorul/

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: